petranera

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Trött som en gnu och lite träning igår!

Av Petra Skarén - 30 oktober 2010 08:31

Jag vill sooooovvvvaaaaaa!! Men näh, tro inte att man får det inte... lilla Bella-bajsmaskin är i farten... faktiskt...  MÅSTE man skit 7ggr om dagen??? Ända tills för typ 2v sen så bajsade hon ungefär var 5:e dag.. skit (he he he) smidigt.. men nu verkar hon ha lagt om rutinen helt.. o varför har jag ingen aning om o kul e de INTE.. kan ta 1gång eller 2 om dagen, men typ 7 ggr.. seriöst... suck...


Undrar om jag ska sova i soffan i natt så kan Jacob ta ungen.. låter som en lysande idé tycker jag!


Hur som helst.. igår blev det lite träning med Nera.. Var till centrum en sväng efter jag lämnat Alex på dagis o när vi kom hem sov Bella, perfekt, hon fick sova i bilen o jag tränade med Nera! Vi började med snabba lägganden, funkade skit bra i början, men nu tar hon det som ett kommando när jag sätter bollen bakom ryggen o slänger sig ner... så till slut blev det mest träning på att bara lägga sig när jag säger ligg.. men det gick rätt bra iaf! Nöta lite bara...


Sen körde vi lite uppletande.. satt på altanen, var ju huuuur varmt o skönt som helst... började med att lägga Nera på altanen o så gömde jag hennes reflexhalsband och ett nyckelband. Hon sprang ut som ett skott (som vanligt =P) hon började med att springa rakt över nyckelbandet, uppmärksammade det, men tog det inte.. sprang runt lite där det låg, men sen såg jag att hon hade fokus på det o peppade henne lite och då tog hon det o kom som ett skott! Duktig tjej!

Sen skickade jag henne efter reflexhalsbandet, det tog hon i stort sett direkt.. ser såå häftigt ut när hon kutar i fullt ös o nästan vänder i luften när hon får vittring.. =D


Sen vaknade Bella, så hon fick sitta med på altanen.. hämtade en gammal mössa o en läderhandske som är Jacobs. Gömde dem på samma område som de andra, mössan tog hon direkt, men handsken var äcklig... först sprang hon bara förbi o total ignorerade den.. även efter jag lagt henne och gick fram o visade.. tänkte att hon var trött, men när jag väl fick fram henne dit insåg jag att hon tyckte den var äcklig... gick i krokar runt den med lååååååååång hals... fick iaf fram henne genom lite peppning o sen tog hon den. Duktig tjej! =)


Sen var dagens övningar slut!

 
 
Ingela

Ingela

30 oktober 2010 12:23

Sova? Det har man väl inte gjort ordentligt sedan barn och hund nr 2 kom in i huset, typ! Skulle begära lite narkosmedel a la Michael Jackson och sova ett par dygn. Sen vakna ordentligt utvilad. Skulle va smutt!

http://www.mirrisen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Skarén - 31 mars 2011 14:38

Igår hade vi extra träning med Tomas! Var ju dags att börja på en massa nya moment, så kände att jag inte ville vänta 2v till innan det var träningsdags.. ;)   Tyvärr började träningen inte på bästa sätt... eller rättare sagt redan innan tränin...

Av Petra Skarén - 19 mars 2011 19:42


Haha.. liiite bloggtorka här då då... =P   Men nu måste jag väl uppdatera med dagens resultat! =)   Idag var det "debut" i Lk 1 (jaa jaa, vi tävlade 2ggr för snart 2år sen, men dom räknas inte.. =P ) på Vällingby BK. Hade Ingela med som mor...

Av Petra Skarén - 7 december 2010 18:33

Idag var det dags för träning igen! Taggad som vanligt, e riktigt kul! =D   Började uppe i stugan, var ju sååå j-a kallt ute.. blää.. Gick igenom det vi tränat på, har inge direkta problem, så de e mest att nöta på.. ;) Passade på att fråga T...

Av Petra Skarén - 5 december 2010 20:22

Idag var det dags för hoffe-träff vid Järvafältet! Var 7st som skulle komma, men vi blev 5st (plus lite extra människor.. =) )! Började med att gå en sväng, men kom inte så långt innan vi hittade en inhägnad, tom hage.. passade oss perfekt.. ;) F...

Av Petra Skarén - 30 november 2010 21:03

För dem som missat det så var det SVIN kallt idag... =P   Mötte upp Annette vid 11.10 och styrde kosan mot täby-kyrkby! Meningen var att vi skulle ha tränat i Väsby idag, men de som skulle vara med kunde inte iaf! Så som tur var fick vi med Annet...

Presentation


Matten: Halvtokig 2 barnsmamma, hundgalen, datorberoende, f.d. ö-bo.
Hunden: 2,5år, Hovawart, svart, träningsälskare, snabblärd, hoppar som en galning, mattjuv, badtokig, bäst!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards