petranera

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Aktiveringsdag igår!

Av Petra Skarén - 14 november 2010 20:45

Igår skulle jag o Nera åkt till Eskilstuna på kennelträff.. tyvärr blev det inställt eftersom vädret o väglaget inte var det roligaste att åka långa sträckor på..


Hur som helst så kom jag på att Ingela pratat om att hon skulle på en aktiveringsdag, i RIDHUS!! =D


Så jag blev lite sugen jag med.. ringde instruktören o hade sån tur att en annan ringt o sjukanmält sig strax innan.. jippie!!


Så kl 9 lördag morgon kom Ingela, Ove & vovvarna o hämtade mig o Nera.

Gården där ridhuset fanns var sååå fin, flera hus o stort stall o jätte fint ridhus. Avis? Jag? Näääää............ =P


Iaf så började vi med en lite pratstund utan hundar. Sen fick de unga hundarna komma in o träna.. vi andra fick vara störning.. =)

Alla valpar var jätte duktiga.

Efter de var klara var det vår tur att ta in de vuxna hundarna. Vi var väl ca 10?! st..

Vi började med att promenera runt i ridhuset och möta andra hundar och människor. Gick fin fint. Ganska snart kopplade de som ville loss sina hundar... jag var väl inte heelt hundra på Nera, men hon skötte sig ypperligt. Struntade i det mesta utom mig.. =D  Försökte några gånger hälsa på folk/hundar, men lyssnade direkt på mitt nej.. *stolt matte* Handlar ju mest om att jag ska våga lite på henne.. vet ju egentligen att det funkar...

Efter lite inkallningar o möten o störningar med leksaker osv, så gick vi vidare till "upplevelsebanan".. Började med en badring som hundarna skulle genom, sen var det flyttlådor ställda som en tunnel som hundarna skulle gå genom, nästa var en pressenning med en massa leksaker på, sen kom några flyttlådor på rad som hunden skulle hoppa över, sen var det 4 "sockerbitar" som vi skulle gå slalom mellan, på den ena låg en påse grisöron.. sen var det en "gång" med lite plast att gå över och några bollar som vi skulle sparka på och sist var det ett draperi av plastband som skulle gås genom.


Vi gick sista, så först satt vi o kikade på när de andra gick, när Villja gick kopplade jag Nera, för halsen blev låååååång, såg ju SÅÅ kul ut tyckte Nera.. ;)

Iaf så gick banan utan problem, hon började med att hoppa över badringen, lite bråttom då då.. =P Grisöronen var ju väldigt lockande också, men det gick fin fint.


Sen var det lunch dags, så hundarna fick ligga i bilen o varva ner..


Efter lunchen var det dags att fortsätta och då var alla hundar i ridhuset. Så totalt var vi nog närmare 15-20 hundar... började med samma grejer, promenera o möta de andra och inkallningar osv.. Nera o de flesta andra var lösa hela tiden. Inga problem där inte. Sen gick vi till upplevelsebanan igen o gjorde lite olika grejer, bl.a "julshopping" skulle gå sunt banan med 2 stora kassar i händerna. Nera gick som om hon aldrig gjort annat, duktig tjej.. dock låg det grisöron öppet på sockerbitarna den här gången, så dom var liiite intressanta i början, men hon lyssnade ändå på nej...


När vi stod o kikade på när de andra gick så låg Nera o Villja o myste.. mer prestigelösa hundar får man nog leta efter... dom är tikar o ungefär lika gamla o ändå kan dom ligga rygg mot rygg, eller med enas huvud på den andra eller bara snusa på varandra som om dom känt varann forever... så fina e dom. Fick dock bryta dem nångång ibland när dom var på gång att börja leka, annars hade det väl blivit race i ridhuset eftersom båda var lösa hela tiden.. =P Även Zelda ville vara med ibland o tyckte nog att det var lite besvärligt att Nera fick ligga bredvid HENNES kompis.. =P

Zelda promenerade även över Nera vid några tillfällen o Nera tyckte att "Jaha, kommer du.. jaja, men gå över mig bara, jag ligger här.." Min lilla tjej.. så himla bra socialt... <3

När vi skulle plocka undan passade Ingela o jag på att göra en platsliggning, så tjejerna fick ligga en bra stund o titta när vi bar grejer, även det gick super... Ibland blir man nästan lite imponerad.. =) Som sagt, vet ju att hon kan, men litar inte alltid på henne.. eller rättare sagt VÅGAR inte riktigt lita på henne alla gånger..


Hade en super rolig dag iaf... och det var inte bara Nera som var trött när vi kom hem.. ;)

  Villja- monsterhunden... ;)

  Prestigelösa hoffar..   Platsliggning...

 
 
Ingen bild

Ingela

14 november 2010 21:24

Visst hade vi en rolig dag? Men vad är det för en otäck hoffe du har fotat? Det där är inte min! Och sista bilden då? TRE ögon som lyser? Visst var de duktiga som kunde hålla sig ifrån att ta eget befäl och börja busa?

Petra Skarén

14 november 2010 21:54

Haha, de e ju monster-hoffen... =P
Ja, riktigt skojj var det! Super duktiga hundar har vi! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Skarén - 31 mars 2011 14:38

Igår hade vi extra träning med Tomas! Var ju dags att börja på en massa nya moment, så kände att jag inte ville vänta 2v till innan det var träningsdags.. ;)   Tyvärr började träningen inte på bästa sätt... eller rättare sagt redan innan tränin...

Av Petra Skarén - 19 mars 2011 19:42


Haha.. liiite bloggtorka här då då... =P   Men nu måste jag väl uppdatera med dagens resultat! =)   Idag var det "debut" i Lk 1 (jaa jaa, vi tävlade 2ggr för snart 2år sen, men dom räknas inte.. =P ) på Vällingby BK. Hade Ingela med som mor...

Av Petra Skarén - 7 december 2010 18:33

Idag var det dags för träning igen! Taggad som vanligt, e riktigt kul! =D   Började uppe i stugan, var ju sååå j-a kallt ute.. blää.. Gick igenom det vi tränat på, har inge direkta problem, så de e mest att nöta på.. ;) Passade på att fråga T...

Av Petra Skarén - 5 december 2010 20:22

Idag var det dags för hoffe-träff vid Järvafältet! Var 7st som skulle komma, men vi blev 5st (plus lite extra människor.. =) )! Började med att gå en sväng, men kom inte så långt innan vi hittade en inhägnad, tom hage.. passade oss perfekt.. ;) F...

Av Petra Skarén - 30 november 2010 21:03

För dem som missat det så var det SVIN kallt idag... =P   Mötte upp Annette vid 11.10 och styrde kosan mot täby-kyrkby! Meningen var att vi skulle ha tränat i Väsby idag, men de som skulle vara med kunde inte iaf! Så som tur var fick vi med Annet...

Presentation


Matten: Halvtokig 2 barnsmamma, hundgalen, datorberoende, f.d. ö-bo.
Hunden: 2,5år, Hovawart, svart, träningsälskare, snabblärd, hoppar som en galning, mattjuv, badtokig, bäst!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards