petranera

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Tävlingsdags!

Av Petra Skarén - 19 mars 2011 19:42

Haha.. liiite bloggtorka här då då... =P


Men nu måste jag väl uppdatera med dagens resultat! =)


Idag var det "debut" i Lk 1 (jaa jaa, vi tävlade 2ggr för snart 2år sen, men dom räknas inte.. =P ) på Vällingby BK.

Hade Ingela med som moraliskt stöd och filmare.. passande nog så var hon med när jag tränade för TM i onsdags, så hon kunde påminna mig om allt han sagt att jag skulle tänka på.. perfekt! =D


När vi kom fram var man ju lagom nervös... gick och anmälde oss sen var det väntetid, så vi passade på att killa in den första gruppen som körde ettan... alltid roligt att se andra ekipage. Nera höll sig iaf lugn o låg mest och kikade!

I lottningen drog jag nr 6 av 12, så det var ett bra start nr, inte ut direkt och inte en massa väntetid heller..

Började med platsliggningen, Nera fick ligga längst ut på ena kanten, ganska perfekt! Vi ställde upp oss och kopplade loss och så skulle vi kommendera ligg, då upptäckte jag att min hund redan låg ner.. =P (Hon är van att lägga sig när vi står och väntar eller om jag står o pratar med ngn osv..) hoppsan tänkte jag.. hoppas det inte drar ner betyget en massa.. fasade för en 5:a... hon låg iaf still och resten var inga problem.


Sen stod vi och kikade på hundarna före oss, jag memorerade linförigheten, skadar ju inte att veta vad som kommer... Hade laddat upp med grillad kyckling till Nera, så jag stod och suktade henne med den inför uppvärmningen.. hehe..

Hon var ganska med på uppvärmningen och när vi gick fram, men inte riktigt så taggad som hon borde varit... och det märktes på linförigheten...

Hon nosade och hängde inte riktigt med i svängar osv.. så vi landade på en 5:a (vilket jag i efterhand kan tycka att var lite väl hårt, enligt vad jag såg på filmen så kunde vi nog fått en 6:a iaf..) Men fine, nu blir det iaf inget förstapris eftersom 20 poäng rök där...

Sen var det läggande, gick toppen bra tyckte jag.. poängen blev 9,5.. avdraget var för att hon var lite framåt.. vet inte riktigt vad dom menade, för enligt filmen går hon varken fortare än mig eller lägger sig sent eller kryper.. men men..

Inkallningen gick bra, ända till ingången.. hon hoppade runt (vilket hon iofs brukar göra, men som blivit lite bättre) och ställer sig fint vid sidan.. men fortsätter att stå... o stå.... o stå... tillslut la jag in ett fot o då sätter hon sig så fint... jahaaa, vad var det liksom.. jaja.. =P blev 7,5poäng iaf..

Och sen kom ställandet... sååå snyggt och det blev en 10:a! =D

Sen var det apportering, senaste gångerna har hon tuggat lite, men har inte nött på det så mkt ändå.. idag tog hon den lite tveksamt och tog ett omtag så vi landade på en 8:a där, men det duger.

Sen kom hoppet, hon gjorde det hur bra som helst, men hoppade lite vid ingången, så det blev 9,5 där också.

Helheten blev 7,5 poäng, troligtvis linförigheten som drog ner mkt!


Hade ett hum om hur det gått, men inte sett alla poäng, framför allt inte platsliggningen, så jag hade ingen aning om vad vi skulle få där.. kollade dock reglerna efter och det stod inget om avdrag för läggande innan kommendering.. men men.. vi gick in i klubbstugan och fikade och jag räknade på ett ungefär vad vi skulle landa på.. strax under 160 poäng... skit också!!  Sååå surt att missa första priset med några få poäng.. men men.. jag var nöjd med henne ändå.. förutom linförigheten så gick det ändå riktigt bra!


Vi gick ut en sväng o luftade oss och Ingela hämtade Villja. Sen gick vi in igen för att invänta prisutdelningen.

Dom började från slutet och jag tänkte att snart ropar dom upp mig...men icke... snart var dom uppe på över 150 poäng och då tänkte jag att NU ropar dom upp oss, men näe... sen var dom över 160 poäng.. och jag var helt övertygad om att dom tappat vår lapp... eller att den låg på fel ställe i högen.. kunde ju bara inte stämma... men jodå.. till slut ropade dom upp oss, 166 poäng!!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Gick upp o fick lappen och satte mig sen igen, Ingela sa att jag skakade när jag kom tillbaks.. var riktigt förvånad! Sen ropade dom att de som kommit 1-3 skulle hämta sina priser, men lyssnade inte så noga.. tills jag fick syn på en 2:a i rutan för placering... men prisbordet var tomt.. hmm.. kanske betydde i våran grupp.. eller nåt.. gick iaf o frågade... då visade det sig att vi var 3st på delad andra plats.. Wow... så vi fick inte bara med oss ett förstapris utan även en liten pokal.. Jösses, fattade nog inte riktigt vad som hände.. jag hade ju inte ens trott att vi skulle få ett förstapris... Nera fick en hel del kyckling kan jag lova.. ;)


Här är vår fina pokal:

 


Så här blev poängen alltså:


Platsliggning: 10

Tandvisning: 10

Linförighet: 5

Läggande: 9,5

Inkallning: 7,5

Ställande: 10

Apportering: 8

Hopp: 9,5

Helhet: 7,5


Totalt: 166


Rätt nöjd med denna dag med andra ord... =D

 
 
Ingen bild

Dee

19 mars 2011 20:25

Bra jobbat syrran:)

Petra Skarén

19 mars 2011 21:00

Tack! =)

 
Ingen bild

Ingela

19 mars 2011 20:32

Japp, så var det proppen ur! Dags att anmäla till nästa tävling. Ni kan ju inte ha en 5:a i linförighet som går till historien. Bättre upp!
;D

Petra Skarén

19 mars 2011 21:00

Ska fundera på saken.. ;)

 
Nadja

Nadja

19 mars 2011 21:04

Awwww... Var du så nervös!? Det va du aldrig på hästtävlingarna! HAHAHA! Vad duktiga ni var GRATTIS!!! :)

http://contago.bloggplatsen.se

Petra Skarén

19 mars 2011 21:06

Haha, jag e jämt nervös innan tävlingar.. men när man väl e inne på banan så e de lugnt.. ;)
Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Skarén - 31 mars 2011 14:38

Igår hade vi extra träning med Tomas! Var ju dags att börja på en massa nya moment, så kände att jag inte ville vänta 2v till innan det var träningsdags.. ;)   Tyvärr började träningen inte på bästa sätt... eller rättare sagt redan innan tränin...

Av Petra Skarén - 7 december 2010 18:33

Idag var det dags för träning igen! Taggad som vanligt, e riktigt kul! =D   Började uppe i stugan, var ju sååå j-a kallt ute.. blää.. Gick igenom det vi tränat på, har inge direkta problem, så de e mest att nöta på.. ;) Passade på att fråga T...

Av Petra Skarén - 5 december 2010 20:22

Idag var det dags för hoffe-träff vid Järvafältet! Var 7st som skulle komma, men vi blev 5st (plus lite extra människor.. =) )! Började med att gå en sväng, men kom inte så långt innan vi hittade en inhägnad, tom hage.. passade oss perfekt.. ;) F...

Av Petra Skarén - 30 november 2010 21:03

För dem som missat det så var det SVIN kallt idag... =P   Mötte upp Annette vid 11.10 och styrde kosan mot täby-kyrkby! Meningen var att vi skulle ha tränat i Väsby idag, men de som skulle vara med kunde inte iaf! Så som tur var fick vi med Annet...

Av Petra Skarén - 25 november 2010 20:28

Idag trotsade vi snön och söktränade med Louise o Shadya igen! Bus-kul tyckte både Nera o jag! =D Fin fin motion för mig att pulsa i snön också.. ;) Idag gjorde vi ungefär lika som sist, en fig på var sida, relativt synliga.. dock var vi i en a...

Presentation


Matten: Halvtokig 2 barnsmamma, hundgalen, datorberoende, f.d. ö-bo.
Hunden: 2,5år, Hovawart, svart, träningsälskare, snabblärd, hoppar som en galning, mattjuv, badtokig, bäst!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards