petranera

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Ursäkta, e det en hoffe?

Av Petra Skarén - 19 november 2010 10:03

Haha... ibland e man lite udda... =P


Första gången vi åkte o kikade på huset här på Norrö, så åkte vi förbi ett hus där det sprang en hoffe på tomten.. nörd som man är så var jag ju nästan mer intresserad av den än av huset.. =P


Sen dess har jag sett hoffen med matte/husse lite nu o då när dom vart ute på promenad... varje gång har jag tänkt att jag måste stanna o prata med dem nån dag.. men det har inte blivit av.. så idag, när jag e på väg från att ha lämnat Alex på dagis fick jag syn på dem igen.. och självklart måste jag ju stanna och prata med dem! =D


Undrar vad hon först tänkte när en bil stannar och frågar,"ursäkta, men e de en hoffe du har?" såg ju att det var en hoffe, men vad ska man säga liksom...

Sen började vi snacka iaf, berättade att jag har en också.. hennes var ett Lintroll, hane, blir 4 i februari.. Så nu har vi iaf bestämt att vi ska träffas med hundarna nån dag... Kul! =D


Men lite töntig känner man sig ju när man "attackerar" folk på gatan... hehe.. såg för övrigt en svart igår också, men då kunde jag inte stanna... =P


 
 
Nadja

Nadja

19 november 2010 14:36

HAHAHAHA! Själv HATAR jag när folk kommer fram..."Åååhh... visst är det där en Chihuahua!?" Hrrmmm....

http://contago.bloggplatsen.se

Petra Skarén

19 november 2010 15:33

Hehehehe... ja, men de e ju förståeligt, vem fan tror att Gizmo e en wawa liksom... =P
Men jag tror, inbillar mig iaf.. att hoffe-ägare tycker de e rätt kul att prata med andra.. eftersom det ändå är en såpass ovanlig ras...

 
Ingen bild

Ingela

20 november 2010 09:14

Jag såg också en hoffe när jag åkte från dig en gång. Men den var svart har jag för mig. Vi måste prata med varandra! När man väljer en så udda (och knäpp) ras så ÄR man annorlunda. Då har vi mer än hundarna gemensamt. Så måste det vara. Jag tycker det är roligt när folk kommer fram och frågar om hunden. Men det säger väl något om hoffeägare antagligen.

Petra Skarén

20 november 2010 20:27

Ja, vi e nog lite udda vi hoffenördar.. ;)
Men vi har himla fina hundar iaf.. =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Skarén - 31 mars 2011 14:38

Igår hade vi extra träning med Tomas! Var ju dags att börja på en massa nya moment, så kände att jag inte ville vänta 2v till innan det var träningsdags.. ;)   Tyvärr började träningen inte på bästa sätt... eller rättare sagt redan innan tränin...

Av Petra Skarén - 19 mars 2011 19:42


Haha.. liiite bloggtorka här då då... =P   Men nu måste jag väl uppdatera med dagens resultat! =)   Idag var det "debut" i Lk 1 (jaa jaa, vi tävlade 2ggr för snart 2år sen, men dom räknas inte.. =P ) på Vällingby BK. Hade Ingela med som mor...

Av Petra Skarén - 7 december 2010 18:33

Idag var det dags för träning igen! Taggad som vanligt, e riktigt kul! =D   Började uppe i stugan, var ju sååå j-a kallt ute.. blää.. Gick igenom det vi tränat på, har inge direkta problem, så de e mest att nöta på.. ;) Passade på att fråga T...

Av Petra Skarén - 5 december 2010 20:22

Idag var det dags för hoffe-träff vid Järvafältet! Var 7st som skulle komma, men vi blev 5st (plus lite extra människor.. =) )! Började med att gå en sväng, men kom inte så långt innan vi hittade en inhägnad, tom hage.. passade oss perfekt.. ;) F...

Av Petra Skarén - 30 november 2010 21:03

För dem som missat det så var det SVIN kallt idag... =P   Mötte upp Annette vid 11.10 och styrde kosan mot täby-kyrkby! Meningen var att vi skulle ha tränat i Väsby idag, men de som skulle vara med kunde inte iaf! Så som tur var fick vi med Annet...

Presentation


Matten: Halvtokig 2 barnsmamma, hundgalen, datorberoende, f.d. ö-bo.
Hunden: 2,5år, Hovawart, svart, träningsälskare, snabblärd, hoppar som en galning, mattjuv, badtokig, bäst!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards