petranera

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Trött svartnos..

Av Petra Skarén - 20 november 2010 20:27

Idag hade Ingela, Susanne o jag möte ang rasmontern på Sthlms hundmässa.

Vi började dock med att träna lydnad..


Nera fick träna fotgående, vändningar, läggande, ställande och inkallning.

Hon var lite ofokuserad först, Bilbo såg ju himla spännande ut.. och så gjorde hon en rusning till Villja, men annars funkade det bra..

Ställandet gick utan problem..

Läggandet e hon lite för snabb på.. det måste jag konsultera Tomas om på tisdag..

Fot och vändningar gick hyfsat, hon va lite ofokuserad i början bara.

Inkallningarna gick riktigt bra, jag sade högt och tydligt sakta och satte upp handen när hon var en liten bit ifrån, och det funkade faktiskt rätt bra, hon saktade in lite och gjorde hyfsade ingångar.

Vi gjorde även en platsliggning med alla 3, gick utan problem.

Jag lade henne några ggr medan jag gjorde annat också och även då låg hon som hon skulle.. duktig tjej.. =)


Efter lydnaden lade vi varsitt spår.. jag gick åt Ingela o hon åt mig, Susanne gick sitt eget.

Spåren tog vi efter mötet.. Nera tog sitt riktigt bra.. började skymma lite, men hon jobbade på ändå.. missade lite när spåret gick på en stig/skogsväg, men det kan jag förlåta.. ;)


Nu har jag iaf en väldigt trött liten tjej här.. inte bara hon som e trött heller... ;)

 
 
Jessica

Jessica

20 november 2010 23:29

Roligt att tråningen går bra och stort TACK för det jobb ni lägger ner för rasmontern!

http://www.skeppartorps.se

Petra Skarén

21 november 2010 10:07

Tack själv för en fantastisk hund! =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Skarén - 31 mars 2011 14:38

Igår hade vi extra träning med Tomas! Var ju dags att börja på en massa nya moment, så kände att jag inte ville vänta 2v till innan det var träningsdags.. ;)   Tyvärr började träningen inte på bästa sätt... eller rättare sagt redan innan tränin...

Av Petra Skarén - 19 mars 2011 19:42


Haha.. liiite bloggtorka här då då... =P   Men nu måste jag väl uppdatera med dagens resultat! =)   Idag var det "debut" i Lk 1 (jaa jaa, vi tävlade 2ggr för snart 2år sen, men dom räknas inte.. =P ) på Vällingby BK. Hade Ingela med som mor...

Av Petra Skarén - 7 december 2010 18:33

Idag var det dags för träning igen! Taggad som vanligt, e riktigt kul! =D   Började uppe i stugan, var ju sååå j-a kallt ute.. blää.. Gick igenom det vi tränat på, har inge direkta problem, så de e mest att nöta på.. ;) Passade på att fråga T...

Av Petra Skarén - 5 december 2010 20:22

Idag var det dags för hoffe-träff vid Järvafältet! Var 7st som skulle komma, men vi blev 5st (plus lite extra människor.. =) )! Började med att gå en sväng, men kom inte så långt innan vi hittade en inhägnad, tom hage.. passade oss perfekt.. ;) F...

Av Petra Skarén - 30 november 2010 21:03

För dem som missat det så var det SVIN kallt idag... =P   Mötte upp Annette vid 11.10 och styrde kosan mot täby-kyrkby! Meningen var att vi skulle ha tränat i Väsby idag, men de som skulle vara med kunde inte iaf! Så som tur var fick vi med Annet...

Presentation


Matten: Halvtokig 2 barnsmamma, hundgalen, datorberoende, f.d. ö-bo.
Hunden: 2,5år, Hovawart, svart, träningsälskare, snabblärd, hoppar som en galning, mattjuv, badtokig, bäst!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards