petranera

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Spår!

Av Petra Skarén - 18 november 2010 15:03

Men suck o stön... skrev ett låååångt inlägg o så blev jag utloggad.. Grrrreaat!!


Iaf... idag blev det spår för svartnosen. Har inte spårat på super länge, eftersom jag alltid har tänkt att vi ska satsa på söket. Men nu verkar det ju vara mera hopplöst att få till en bra sökgrupp (vill inte åka flera timmar för det heller) så nu har jag tänkt om lite och kör på spår iaf.. Så kanske vi kan komma ut o tävla brukset så småningom.


Så, när jag kom hem efter att ha lämnat Alex på dagis idag så hade Bella passande nog somnat i bilen.. så det var bara att rusa in o hämta, korv, burk och boll. Och gps.. tänkte att jag skulle mäta sträckan ordentligt, eftersom jag är urusel på avstånd...


Det blev ett skogsspår med en vinkel på ca 95m. La burken med korv som slut och bollen en bit innan vinkeln.


Efter ca 1,5 timme var det dags att ta på kläder o bärsele o ge sig ut.

Orkade inte leta upp linan, så det blev bara koppel idag, men det kan vara bra att bromsa lite också, för hon har gärna bråttom.

Hon tog spåret super bra, märkte direkt när hon tappat och vände tillbaks...

Bollen tog hon direkt och gav till mig. Vinkeln var inga som helst problem.

På slutet släppte jag kopplet, var lite snårigt och svårt för mig att hänga med, med Bella på magen.. =P

Då fick hon lite för bråttom och tog en lov på mitt spår när jag gick från skogen förut. Men kallade in henne och så tog hon sista biten utan problem.

Burken gick hon förbi först, men vände snabbt o hittade den. =)

Duktig tjej.


Ikväll ska vi ta oss till klubben en sväng o träna lite lydnad, om det nu inte skiter sig eftersom Jacob gick på jouren idag... dumma jour.. blä..

 
 
Ingela

Ingela

18 november 2010 18:40

Så du har varit ute och spårat idag? Kul! Önskade att jag också kunde träna hund på dagarna...

http://www.mirrisen.blogspot.com

Petra Skarén

18 november 2010 19:53

Ja, fick en inspirationskick.. ;) rätt lagom att lägga när man kommer från dagis o sen gå nån timme senare.. tyvärr e ju inte Bella den som sover nån längre stund, så så mkt annan träning blir de inte.. iaf inte när de e så förbaskat kallt..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Skarén - 31 mars 2011 14:38

Igår hade vi extra träning med Tomas! Var ju dags att börja på en massa nya moment, så kände att jag inte ville vänta 2v till innan det var träningsdags.. ;)   Tyvärr började träningen inte på bästa sätt... eller rättare sagt redan innan tränin...

Av Petra Skarén - 19 mars 2011 19:42


Haha.. liiite bloggtorka här då då... =P   Men nu måste jag väl uppdatera med dagens resultat! =)   Idag var det "debut" i Lk 1 (jaa jaa, vi tävlade 2ggr för snart 2år sen, men dom räknas inte.. =P ) på Vällingby BK. Hade Ingela med som mor...

Av Petra Skarén - 7 december 2010 18:33

Idag var det dags för träning igen! Taggad som vanligt, e riktigt kul! =D   Började uppe i stugan, var ju sååå j-a kallt ute.. blää.. Gick igenom det vi tränat på, har inge direkta problem, så de e mest att nöta på.. ;) Passade på att fråga T...

Av Petra Skarén - 5 december 2010 20:22

Idag var det dags för hoffe-träff vid Järvafältet! Var 7st som skulle komma, men vi blev 5st (plus lite extra människor.. =) )! Började med att gå en sväng, men kom inte så långt innan vi hittade en inhägnad, tom hage.. passade oss perfekt.. ;) F...

Av Petra Skarén - 30 november 2010 21:03

För dem som missat det så var det SVIN kallt idag... =P   Mötte upp Annette vid 11.10 och styrde kosan mot täby-kyrkby! Meningen var att vi skulle ha tränat i Väsby idag, men de som skulle vara med kunde inte iaf! Så som tur var fick vi med Annet...

Presentation


Matten: Halvtokig 2 barnsmamma, hundgalen, datorberoende, f.d. ö-bo.
Hunden: 2,5år, Hovawart, svart, träningsälskare, snabblärd, hoppar som en galning, mattjuv, badtokig, bäst!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards