petranera

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Vah, ingen korv?!!

Av Petra Skarén - 28 oktober 2010 21:39

Haha, hon e lustig lilla hunden... Släppte ut henne för en stund sen, hade en korvbit beredd på räcket (hon brukar få det om hon springer o kissar o sen kommer in direkt)... sen börjar det spöregna, så jag står vid dörren o väntar.. efter 2min inser jag att okay, hon har dragit en repa i skogen eller nåt... gick in o tog korven med mig! Efter typ 3-4min ser jag att hon står på trappen o kikar. Släpper in henne o blöt som hon e så får hon ligga på handduken i hallen o vänta, men hon kommer upp efter typ 10sek, varpå hon får en liten föreläsning o lägger sig i hallen igen. Efter en stund får hon gå upp o då börjar nosen gå på högvarv, hon letar efter sin korvbit! Kom in i köket o såg riktigt förnärmad ut, VAR e min korv?? Men hallå, ingen korv om man inte kommer när man ska kanske... de tyckte Nera var en dålig idé!


Träning har det inte varit så mkt av, men lite 90 graders vändningar har vi gjort och dessutom tränat stanna kvar när husse kommer hem från jobbet...

Hon e riktigt duktig, för man ser verkligen hur gärna hon vill kasta sig upp o rusa till honom, men hon stannar faktiskt, blev lite för svårt igår när Jacob gick förbi 1m ifrån, men hon gick hastigt o lade sig igen när hon märkte hur arg jag blev.. =P

Nu är det sten hårt med detta varje gång ngn kommer iaf.. framför allt måste hon lära sig att stanna kvar VERKLIGEN betyder stanna tills jag säger annat... just nu tycker hon att det är en tolkningsfråga... =P

Men, hon lär sig ju saker blixtsnabbt, så det ska nog gå bra! =D


Nu är det sängen som hägrar!


Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Nadja

29 oktober 2010 18:50

Lycka till att hålla henne när jag kommer! :P

Petra Skarén

30 oktober 2010 08:28

Men de e de hon faktiskt börja bli duktig på.. fast sen när hon väl får gå upp så flyger hon ju, men de e en annan sak... ;P

 
Ingela

Ingela

29 oktober 2010 21:00

Att stanna kvar verkligen betyder att man ska vara kvar där man är placerad kan vara svårt. Men det är betydligt lättare när det bara är en hund som ska lära sig. Här är det alltid klappjakt på en av dem :S

http://www.mirrisen.blogspot.com

Petra Skarén

30 oktober 2010 08:30

Ja, kan tänka mig de.. tur att jag bara har en.. ;) Men iofs e de ju mitt fel som inte varit konsekvent med det heller.. ibland gör det ju inte så mkt om hon går upp, i vardagen liksom, o då har jag inte brytt mig så mkt, men de funkar ju inte så klart.. har iofs inte använt just stanna kvar som kommando, men de e ju samma princip..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Skarén - 31 mars 2011 14:38

Igår hade vi extra träning med Tomas! Var ju dags att börja på en massa nya moment, så kände att jag inte ville vänta 2v till innan det var träningsdags.. ;)   Tyvärr började träningen inte på bästa sätt... eller rättare sagt redan innan tränin...

Av Petra Skarén - 19 mars 2011 19:42


Haha.. liiite bloggtorka här då då... =P   Men nu måste jag väl uppdatera med dagens resultat! =)   Idag var det "debut" i Lk 1 (jaa jaa, vi tävlade 2ggr för snart 2år sen, men dom räknas inte.. =P ) på Vällingby BK. Hade Ingela med som mor...

Av Petra Skarén - 7 december 2010 18:33

Idag var det dags för träning igen! Taggad som vanligt, e riktigt kul! =D   Började uppe i stugan, var ju sååå j-a kallt ute.. blää.. Gick igenom det vi tränat på, har inge direkta problem, så de e mest att nöta på.. ;) Passade på att fråga T...

Av Petra Skarén - 5 december 2010 20:22

Idag var det dags för hoffe-träff vid Järvafältet! Var 7st som skulle komma, men vi blev 5st (plus lite extra människor.. =) )! Började med att gå en sväng, men kom inte så långt innan vi hittade en inhägnad, tom hage.. passade oss perfekt.. ;) F...

Av Petra Skarén - 30 november 2010 21:03

För dem som missat det så var det SVIN kallt idag... =P   Mötte upp Annette vid 11.10 och styrde kosan mot täby-kyrkby! Meningen var att vi skulle ha tränat i Väsby idag, men de som skulle vara med kunde inte iaf! Så som tur var fick vi med Annet...

Presentation


Matten: Halvtokig 2 barnsmamma, hundgalen, datorberoende, f.d. ö-bo.
Hunden: 2,5år, Hovawart, svart, träningsälskare, snabblärd, hoppar som en galning, mattjuv, badtokig, bäst!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards